Söderbymalmsskolans dag

Lyckosam dag för Söderbymalmsskolans elever

Två kvinnor vid ett bord. Foto: Marianne Bergman Två kvinnor vid ett bord. Foto: Marianne Bergman

Fredagen den 21 augusti, 2020, anordnades Söderbymalmsskolans dag. Den dagen handlar om våra “ledord” - ARTIG - (se nedan) på skolan samt att lära känna varandra och att knyta an till varandra.

Ansvar
Respekt
Trygghet
Inflytande
Gemenskap

Skolans trygghetsteam hade planerat en dag där årskurs nio på ett fint sätt tog hand om elever ur de lägre årskurserna. Eleverna bildade små grupper, avstånd hölls under dagen och nya band knöts mellan elever. I grupperna arbetades det med ledorden, se ovan, i form av egna citat och att illustrera betydelsen av orden med fotografier. Ett urval kommer att pryda skolans väggar under läsåret.

När gruppens uppgift var avklarad kunde eleverna gå tipspromenad, det spelades rundpingis, basket och musik ljöd över skolgården. En härlig känsla spred sig bland eleverna.

Till lunch serverade matpersonalen korv med bröd och som efterrätt fick barnen pinnglass.

Dagen avslutas på topp och vi önskar våra elever ett framgångsrikt läsår med mycket nya kunskaper.

Senast uppdaterad: 4 september 2020