Jobba hos oss

På Söderbymalmsskolan finns en positiv personalgrupp som har nära till skratt. Vi trivs bra och har en mycket låg personalomsättning. Vi arbetar hårt tillsammans för att utveckla kunskaperna hos våra elever. Att jobba hos oss innebär goda möjligheter att påverka sin arbetsdag och att utvecklas i sin yrkesprofession, oavsett i vilken del av skolan du arbetar.

Lärare och elev i trapphus Lärare och elev i trapphus Foto: Olof Holdar

Om oss

Söderbymalmsskolan har årskurserna 7-9 och hos oss studerar cirka 470 elever. Skolan har även en kommungemensam lärstudio. Vi finns centralt i Haninge och har nära till kollektivtrafik som pendeltåg och bussar. Vi på Söderbymalmsskolan har ett gemensamt fokus på ökad måluppfyllelse och vi värderar kunskap högt i alla ämnen. Vi har höga förväntningar på eleverna och mål med tydliga kunskapskrav.

Söderbymalmsskolan är en IT-skola och samtliga elever har egna Chromebooks. Våra elever arbetar i Google Workspace och deras resultat följs upp i det digitala verktyget Unikum. Vi har projektorer i alla salar och välutrustade arbetsmiljöer för verksamhetens ändamål.

Struktur

Vi har skolsköterska, studie- och yrkesvägledare samt kuratorer på heltid. Vi har ett aktivt elevråd. Vi har ett trygghetsteam på skolan som agerar direkt om något skulle hända och som även samordnar de uppskattade traditionella temadagarna. I vår skolrestaurang serveras två lunchrätter med salladsbuffé varje dag. Maten tillagas i vårt egna kök och med en hög andel ekologiska råvaror. Varje morgon kan personalen även äta frukost för en billig peng.

Fokus på kunskap

På Söderbymalmsskolan arbetar vi tillsammans mot hög kunskapsutveckling. Här trivs personalen, vilket har resulterat i att vi har mycket låg personalomsättning. Vi har en välutbildad, erfaren och mycket kompetent personalgrupp som arbetar nära tillsammans för att våra elever ska utvecklas och lyckas med sina studier. Vi har nära till skratt och vi bryr oss om varandra. Vi har regelbundna hälsoeftermiddagar tillsammans där vi väljer bland olika aktiviteter. Att jobba hos oss innebär goda möjligheter att påverka sin arbetsdag och att utvecklas i sin yrkesprofession, oavsett i vilken del av skolan du arbetar.

Senast uppdaterad: 16 november 2022