Äpplets dag

Äpplets dag uppmärksammat med äppelkaka till eleverna!

Tre äpplen Tre äpplen Foto: Marianne Bergman

Personalen i Söderbymalmsskolans kök bakade äppelkaka till alla. En mycket uppskattad gest med glada elever på skolan!

Fredagen den 25 september, på äpplets dag i kalendern, bjöds skolans elever på äppelkaka. Äpplets dag, ses som en nationell temadag med fokus på svenska äpplen och äppelträd. Temadagen är instiftat av Riksförbundet Svensk Trädgård för att öka intresset och kunskapen, för svenska äpplen och skötseln av fruktträden. Riksförbundet har hämtat sin inspireration från England, som firat äpplets dag (Apple Day) ända sedan 1990.

Senast uppdaterad: 15 juni 2021